10 ting du bør vide før du køber en forretning i Californien

Beslutning om at købe en virksomhed er en meget afgørende og bør gøres kun efter at have gennemgået alle de foreliggende oplysninger. En købsbeslutning bør gøres kun efter al tvivl og usikkerhed er fjernet og du er i stand til at forudse alle de hindringer, der står foran jer. Der er nogle væsentlige punkter at overveje, når de overvejer køb af en California virksomhed.

Følgende er 10 vigtige punkter, som hvis huske, kan hjælpe dig som virksomhed køber at kapitalisere på de muligheder, der præsenterer sig selv før du.

  1. Købe aktiverne og ikke enheden:
  2. Medmindre der er immaterielle virksomhed til salg, som kan ikke overføres og repræsenterer stor værdi, forsøg at købe aktiverne i stedet for enheden, selv. Dette er vigtigt, så du ikke er udsat for nogen passiver i virksomheden før du overtog den, og så modtager du et øget skattegrundlag svarende til den vare du betaler i stedet for hvad virksomheden kan have betalt for aktivet længe siden.

  3. Ansætte fagfolk:
  4. For at sikre, at de finansielle og operationelle repræsentationer lavet til dig som sælger er nøjagtige og fuldstændige, er det nødvendigt at ansætte en kompetent business broker, advokater eller CPA til at hjælpe dig med hensyn til din kræves kundeidentifikation. Desuden, når du har forpligtet sig til køb og få en accept af din hensigtserklæring (se nedenfor), hyre en advokat fortrolig med business disposition og opkøb til at gennemgå de kontrakter og relaterede dokumenter.

  5. Fremsætte et tilbud om at købe gennem en hensigtserklæring:
  6. En hensigtserklæringen (LOI), typisk ikke-bindende, er en to eller tre side dokument mellem køber og sælger af en virksomhed, som beskriver alle de materielle vilkår og betingelser, som begge parter ville være villig til at forpligte sig til. Det er klogt at opdage, om parterne i stand til at opnå en aftale før ansætte de dyre tjenester af fagfolk såsom advokater og CPA, til at udføre due diligence og forberede/gennemgå dokumenter. Således, hvis parterne kan “hammer” nøglebegreber, professionelle kan senere fokusere på consummating transaktionen.

  7. Tilgodehavender:
  8. Gange et afgørende aktiv for enhver virksomhed er ofte regnskaberne tilgodehavende og der kan være en væsentlig balance udestående på tidspunktet for lukning. Det anbefales ikke at du køber tilgodehavender som en aktiv virksomhed (i virkeligheden er ikke typisk for Californien virksomhed køber at erhverve nogen kontanter eller kontanter svarende elementer i en aktiv salg); dog bør du forsøge at indsamle tilgodehavender for business sælgeren for at forblive i kontakt med kunderne efter salget og sikre en gnidningsløs overgang. Hvis du køber debitor skal du gøre så på en rabat, der er afhængige af sælgerens forbi godtgørelse til uerholdelige fordringer, med en forskydning mod midler skyldes sælgeren for uncollectible konti.

  9. Oplev de kendsgerninger og omstændigheder omkring lejemålet:
  10. Den fortsatte succes for virksomheden, er ofte helt afhængig af den eksisterende placering af virksomheden (for at sikre opretholdelse af den eksisterende kundebase eller fastholdelse af nøglemedarbejdere). Derfor skal du bestemme den resterende beskyttelsestid i den eksisterende lejekontrakt og hvis ikke væsentlig bekræfte med udlejer om du kan få et nyt lejemål på vilkår svarende til tidligere før du køber en Californien virksomhed. Lære om sælgeren har en kaution med udlejer, og hvis det er tilfældet, at udlejer så anmeldes skriftligt.

  11. Afgøre, om der er nogen forudbetalte omkostninger:
  12. Som nævnt ovenfor med hensyn til sikkerhedsdepositum vedrørende lejemålet, er forudbetalte omkostninger og indlån normalt ikke inkluderet som en del af de aktiver, der er købt fra Californien virksomhed sælger. Derfor kan det være en fordel at definere aktiver i virksomheden helt bredt dengang du forberede din LOI. Hvis disse elementer ikke er inkluderet, så sørg for du får en oversigt over “afslutningsreguleringer” fra sælgeren og spærrede således at du kan budget i overensstemmelse hermed–da disse elementer er forholdsmæssig gennem lukning og dingler på lukke omkostninger.

  13. Opmærksomme på Bulk salg love og salg og Payroll Tax forpligtelser:
  14. Mange stater kræver, at køberen (eller deponeringsinstituttet) af en virksomhed offentliggør anmeldelse af business salg til kreditorer for at modtage virksomheden aktiver “fri og klar” af kreditors krav. På samme måde, loven i mange stater mulighed for at beskatte agenturet at forfølge forretningsaktiver af sælgeren for eventuelle ubetalte afgifter, medmindre sælgeren opnår en “skat fartshjemmel”.

  15. Få sælger godtgørelse og højre forskydning:
  16. Uanset hvor omhyggelig du befinder dig i revision business sælgers poster og alle tilgængelige oplysninger, er der stadig mulighed for, at du vil blive præsenteret med et krav mod Californien virksomheden, som opstod før lukning. I dette tilfælde er det vigtigt at få en bestemmelse om godtgørelse fra sælgeren af Californien virksomheden i Asset Purchase Agreement. Desuden, hvis sælgeren finansierer en del af posteringen, ret forskydning vil give køberen ret til at udligne alle sådanne krav mod midler skyldes sælgeren.

  17. Forhandle om en forvaltningsperiode bistand:
  18. For at sikre en problemfri og velordnet overgang af virksomheden efter lukningen, forhandle for business sælger skal forblive tilgængelig efter salget til at give kortsigtede uddannelse og nødvendige introduktioner til kunder, kunder og leverandører. Derudover at sikre forretning sælger forbliver tilgængelige derefter i person eller telefon konsultationer for spørgsmål og sagen overset i uddannelsesperioden.

  19. Gør dig bekendt med sælgers medarbejdere:
  20. Før lukning escrow og fjerne due diligence beredskabsplaner, mødes med hver enkelt virksomhed sælger nøglemedarbejdere at sikre, at de har et ønske om at forblive med erhvervslivet efter salget. Således, du kan medtage en bestemmelse i Asset Purchase Agreement, som en del af din due diligence, du har ret til “annoncere” foreslåede Californien business salg til alle medarbejdere i virksomheden inden for 48 timer efter lukning til at mødes og interview medarbejderne at bestemme, at din rimelig tilfredshed, at medarbejderne er villige til at fortsætte deres beskæftigelse med erhvervslivet.

    Mange gange købere få forvirret og intimideret af alle procedure involveret i anskaffelsen af en virksomhed, især dem, der vover sig ind på markedet for første gang. Derfor er det meget vigtigt, at du får ordentlig vejledning og før man investerer dine værdifulde penge.

    Om forfatteren

    Quantum Business Solutions Network er en full-service Southern California virksomhedsrådgivning og licenseret mæglerfirma. Quantum Business Solutions Network består af fagfolk, der kombinerer værdiansættelse, finansielle, marketing, juridiske, regnskab, skat og transaktionsbeslutning strukturerende ekspertise til at igangsætte, udføre og fuldbyrde business erhvervelse og frasalg transaktioner.

    Copyright

    © Copyright 2007, Quantum Business Solutions Network. Alle rettigheder forbeholdes.

    Denne artikel er Copyright beskyttet. Genudgiver & syndikering af denne artikel gives bevares kun med behørig kredit, som nævnt, i genudgives artiklen. Tilladelse til at genoptrykke eller genudgive ikke give afkald på enhver ophavsret. Tekst, hyperlinks indlejret på artiklen og overskrifter bør forblive uændret. Denne artikel må ikke bruges i uopfordrede mails.

    Skriv en kommentar